Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

Sunday, July 29, 2012

Apa Akan Kita Lakukan..

Assalamualaikum..

Sudah 9 hari kita berpuasa.. Camne?? Berjaya tak kawal nafsu?? Nafsu makan tatkala berjalan 46 kali pusingan bazar Ramadan.. Sebenarnya, bagus juga kita berjalan kat bazar Ramadan tu, bole buang kalori.. Dah ala-ala jalan kat Taman Tasik Permaisuri.. Tapi dengan syarat, abis pusingan ke-4, baru start beli.. Dah penat, mesti korang beli apa yang terdaya sebab nak balik cepat-cepat.. Kurang sikit belanja tu.. Ye idokk??

Tetiba teringat kes serangan tembakan tayangan perdana Batman tu.. Yupp, James Holmes yang mungkin bengang sebab watak Joker tak ada dalam filem tu.. Giler ke tak giler Holmes ni, aku pun tak tahu.. Nah linknya.. http://mynewshub.my/2012/07/29/penembak-batman-pesakit-mental/ Baca sendiri ehh.. 

Mangsa Holmes yang maut ni, ada yang aku baca sebab melindungi kekasih mereka.. Dalam saat genting tu, dengan 60 tembakan seminit, apa yang kau lakukan bukan lagi dengan pemikiran logik tapi lebih pada gerak hati.. Dapat dibayangkan betapa ikhlasnya beliau mencintai wanita beliau sehingga nyawa yang dikorbankan.. Dan gambar kekasih hati beliau menangis di kubur beliau buat aku terharu sehingga menitiskan air mata.. Kalau aku berada di tempat kekasih beliau, akan aku berdoa supaya jodoh kami disambung ke Syurga.. Rasanya kalau ada beribu mencintai pun, ada ke lelaki yang sanggup berkorban seperti beliau?? Adoooii, tak dapat bayang aku kalau lelaki yang aku sayang mati dalam pangkuan aku.. Seumur hidup aku akan terkenangkan kenangan terakhir itu.. Seolah-olah tak berganjak waktu..

Sekarang, aku nak kongsi gambar.. 

Gambar yang aku ambil pada hari ke-2 Ramadan, 2012.. Kat ofis TM..

Gambar bersama Nana tahun 2010.. Dinner, sebab tu melaram lebih.. Hik3..

Tugasan buat Nana.. Antara gambar yang kau post sehari sebelum Ramadan dengan dua gambar di atas.. Tidakkah kau rasa sekarang aku lagi kurus?? Hahaha.. ~ Tetiba aku perasan yang tudung ngan selendang aku ada motif yang sama..  

Memandangkan raya lambat lagi.. Aku ucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa.. Semangat weii kejar pahala.. 

Assalamualaikum..

0 comments:

Post a Comment

Pages