Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

Tuesday, June 21, 2011

Jatuh Ditimpa Tangga.. Dihempap Konkrit!! Grrrrrr!!

Semalam hari paling hepi gua.. Sebab gua dapat menikmati MekDi dengan percuma.. GCB tu memang mengancam.. Dan paling seronok, menyorok makan kat bawah meja pejabat.. Hak3.. Kredit tu Nana.. Sebab dengan rela hati berkongsi rezeki dengan gua..

Tiba waktu balik, gua ngan Nana semangat turun awal.. Dan bapak gua pun sampai awal untuk menjemput gua.. Sorry eh, gua belum lagi insaf dalam hal-hal merempit ni.. Cuma lagi best melayan angin di atas motor di tempat duduk belakang.. Hak3.. Cam orang gian kena gam.. Hak3.. ~ Layannnnn

Tapi!! Bila bapak gua berhenti menghampiri gua.. Dengan lemah lembut, bapak gua bagi tau yang "Helmet kakak kena curi".. Senang hati gua dengar.. Tenang je.. Cilake itu orang!! Lu nak mampos ke?? Gua punyer limited edition gak yang lu nak curik.. Lain ahhh KHI!! Gua marahhhhhhhh!! Dan merayaulah aku tanpa helmet mengambil udara dengan tenang.. Misi : mencari helmet dengan segera sebelum jumpa Pak Polisi.. (Padahal, bapak sendiri polis.. Hak3..)

Limited edition gua.. Selamat tinggal, sayang..
Ini gua tipu jek.. X cukup duit nak beli!! So, beli cikai punya gak..



Terbang 50 hinggit gua yang gua semangat jimat2.. Hak3.. Kurang ajor tul.. Dan gua dapat SGV Merah.. Mengancam!! So, balik umah nak bgtau Madam.. Mamposlah kena bebel.. Itu sudah pasti..

Dan, hari ni, aku bangun dengan semangatnya.. Sebab ada helmet baru dan gua akan merempit sebab bapak gua ada keje kat Putrajaya yang mana memang menyimpang jauh aku nak tumpang ke Bangsar.. Kali ini, gua menerima dengan hati terbuka yang mangga motor gua ter'locked' tanpa boleh dibuka.. Woi!!! Sape yang berniat nak curik Moto Nouvo S gua ni!! Cilake!! Gua ni pempuan lemah lembut tapi pagi-pagi lu dah buat gua maki hamun luuuuu.. Shit!! Di sini, di hadapan khalayak ramai, gua berdoa yang lu orang akan insaf bila dan saat ketika moto, kete, van, lori, trak, bas, kete api yang korang ada hilang sekelip mata tanpa kembali lagi..

Jadi, perjalanan ke Bangsar ari ni terasa sungguh jauh.. Menaiki bas.. Menaiki STAR.. Menaiki Putra.. Menaiki dan menuruni escalator serta tangga.. Melintasi jalan.. Arggghhh, biar ah gua nak tulis pe!! Gua tensyi** niiiiiii.. Akhirnya, sampai juga.. Dah tu, lu ingat gua hapdet blog ni kat mana?? Of kos, kat pejabat.. Kalau tak, mak ngan bapak gua sibuk teman gua menaip lak kalau hapdet kat umah.. Huk3.. Maklumlah, ibu bapa perlu mengawasi tindakan anak-anak mereka.. Lagi-lagi di dunia maya tanpa sempadan niii.. Ish, gua baik ok!! Jangan nak cop gua tengok yang kuning ke, biru ke.. Gua blogwalking jekkk..

Setibanya di pejabat, gua tekan air White Coffee nak hilangkan stress dan Nana bagi lagi berita buruk.. Sabar, Rinnn.. Sabar.. Air pulak takde sampai esok!!!! Ya, Allah.. Lemah aku.. Nak menahan lah pulakkkk.. So, alasan nak kuar pejabat mencari bilik air ke pe lepas niiii??

Grrrrrr!!

3 comments:

nurul said...

hehe..npe la anda bgitu cuai hndk mjg ye..tgk sape yg susah..kalo bkn anda sdiri..

nana s said...

petama kali dtg aireen takde lg kt tmpat duduk dia..bangga kejap..hhuhuh,thanks motor merah krna lmbtkan pjalanan aireen...jadi sy dapat potongggg dia..hahaaaaaa

Unknown said...

Nurul : ni kondem kawan ni.. Bapak aku yg cuai.. Maaf, bapak.. Hak3..

Nana s : Jahat tul.. Itulah pengalaman pergi kerje plig penat.. Huh!!

Post a Comment

Pages