Free blog design by Louise Franks {Blog} Designs. Digiscrapping elements by Louise Franks{Digiscrapping} Designs.»

Monday, November 21, 2011

Ucapan Hari Lahir dari Hati tanpa Terungkap dari Bibir..

Aku nak berkata-kata.. Tapi, apakan daya..


Sunyi..


Eryn ni nak tulis cerita hantu ke apa ni?? Hik3.. Takde lah.. Cuma aku nak kata yang tiada suara keluar dari bibir aku.. Sebab suara dah hilang.. Nak "YeeeHaaaaaaaa!!" ke nak "Sad :("??

Lagi terfaktab.. Ari ni adalah ari lahir aku.. Huk3.. Selama 21 tahun aku lahir ke dunia, inilah kali pertama aku sambut befday tanpa suara.. Dan, menjadi bahan gurauan di tempat keje aku.. Oh, no!!! (Sambil tepuk dahi)

Semalam, Puan Mama terus-terusan menghalau aku dari rumah.. Kenapa?? Dia suruh aku pergi BN Job Fair kat PWTC tuuu.. Tapi, aku takde suara.. Akhirnya, aku mengheret adik aku sekali.. Kan tak semena-mena budak tu kena pakai kemeja segala bagai.. Nasib kau lah dik oiiii..

Dah lah kena paksa pergi.. Semuanya adik aku yang tolong cakapkan.. Dari hal nak beli tiket.. Sampailah ke bahagian nak hantar resume.. Oh, no!! Aku lak cuma berbisik je ngan adik aku.. Sedihhhh.. Ada yang sesuka hati je kutuk aku, "Ingatkan bisu tadi!!".. Sengal!!

Dan pagi-pagi, dalam perjalanan ke Kajang, abang polis trafik tahan aku lagi.. Oh, no!! Banyak lak dia nak soal tapi satu pun aku tak dapat nak jawab.. Slow-slow aku buka dompet, keluarkan IC, Lesen dan Road Tax.. Terus hulur kat abang polis tuuu.. Banyak tanya pulak, aku tak de suara ni.. Huk3.. Kan senang kalau kat IC tu tercatit aku ni anak polis.. Senang lepas roadblock.. Hik3.. Kau pikir kau ni anak Ketua Polis ke, Eryn?? Hak3..

Dan, ini barulah benar-benar cerita terfaktab.. Sebab aku menjadi bahan gurauan pada hari jadi aku.. Customer call, aku tak dapat nak cakap ngan dia.. Terpaksa kawan aku tolong jawabkan.. Yang tak tahan, bila aku sedaya upaya nak cakap, boleh pulak kena gelak.. Oh, no!! Suara, please come back to me.. I need you.. Huk3..

P/s : Thanks to Elin Kan.. Sebab jadi assistant aku ari ni.. Hik3..

0 comments:

Post a Comment

Pages